Menu Close Up Down Previous Next

21.12.2017

HMD Global ja NBA-koripalloilija Lauri Markkanen solmivat pitkäaikaisen yhteistyösopimuksen

HMD Global on solminut NBA-koripalloilija Lauri Markkasen kanssa pitkäaikaisen yhteistyösopimuksen. Lauri Markkanen ja HMD Global jakavat samat arvot: peräänantamattomuuden, yhdessä voittamisen ja sisun. Lauri kertoo jatkossa ensimmäisen kauden kokemuksistaan Nokia 8 -älypuhelimella.

“Lauri Markkanen on suomalainen superlahjakkuus ja meille erinomainen brändilähettiläs. Hän tietää, mitä tahtoo ja on valmis tekemään lujasti töitä saavuttaakseen tavoitteensa. On hienoa seurata hänen uransa etenemistä ja tarjota hänen käyttöönsä laitteita, joilla hän voi jakaa kuvia ja tunnelmia NBA:sta ja arjestaan faneilleen ympäri maailman.”

Pekka Rantala, Executive Vice President and CMO for HMD Global

Lauri Markkanen pelaa ensimmäistä kauttaan Chicago Bullsin riveissä maailman kovimmassa koripallosarjassa, NBA:ssa. Hän on jo rikkonut NBA:n ennätyksiä, muun muassa upottanut 25 ensimmäisessä ottelussaan 56 kolmen pisteen heittoa, ja häntä on kuvailtu mediassa ”ilmiömäiseksi” pelaajaksi. Kaudella 2016–2017 Lauri pelasi yliopisto-koripalloa Arizonan yliopistossa Arizona Wildcatsin riveissä.

“Olen ylpeä saadessani mahdollisuuden tehdä yhteistyötä suuren suomalaisbrändin kanssa. Uskon, että pystymme tekemään Suomea tunnetuksi uudella mantereella. Aika hienoa rakentaa Nokia-puhelinten kanssa tulevaisuutta”

Lauri Markkanen

Nokia 8:n kaksipuolinen kuvausominaisuus tarjoaa mahdollisuuden arjen ja erikoishetkien tallentamiseen #bothie-sisältönä, jolloin etu- ja takakameran taltioimat kuvat ja videot näkyvät yhtä aikaa puhelimen kahteen osaan jaetulla näytöllä. #bothie-videot voi halutessaan julkaista livenä suoraan Facebookiin ja YouTubeen. Bothie-kuvat ja -videot toimivat toki myös muissa sosiaalisen median kanavissa.

Nokia 8 tarjoaa korista seuraaville faneille myös upean äänikokemuksen videoissa. Puhelin hyödyntää Nokia OZO Audio -teknologiaa, joka tallentaa huippuluokan 360°-tilaääntä. OZO Audiolla voi jakaa 4K-videoita mihin laitteeseen tahansa. Näin hi-fi-tason äänentoiston saa myös laitteisiin, joissa ei ole OZO Audiota.

Lisätiedot:
Miko Paassilta
Pohjoismaiden markkinointipäällikkö, HMD Global Oy
p. 044 306 1981
miko.paassilta@hmdglobal.com

HMD Global on Nokia-puhelinten ja -tablettien uusi koti, jonka pääkonttori on Espoossa. HMD muotoilee ja markkinoi älypuhelin- ja peruspuhelinvalikoimaa, joka on kohdennettu useille eri kuluttajaryhmille ja joka tarjoaa puhelimia useissa eri hintakategorioissa. Innovointiin ja korkeaan laatuun sitoutunut HMD Global Oy on Nokia-puhelinten ja -tablettien lisensoija yksinoikeudella.  www.hmdglobal.com.

Nokia on Nokia Oyj:n rekisteröimä tavaramerkki. OZO on Nokia Technologies Oy:n rekisteröimä tavaramerkki. Android ja Google ovat Google Inc:n tavaramerkkejä. Qualcomm Snapdragon ja Qualcomm Quick Charge ovat Qualcomm Technologies Inc:n tuotteita. ZEISS ja ZEISS-logo ovat Carl Zeiss AG:n rekisteröimiä tavaramerkkejä ja niitä käytetään Carl Zeiss Vision GmbH:n lisenssillä.